Welkom op de site van het Deurnes Mannenkoor.

Het Deurnes Mannenkoor: een koor van hoogstaand amateurniveau vanwege de klanken die we ten gehore brengen en de performance die we neerzetten.

Het Deurnes Mannenkoor is ontstaan in 1976 nadat koorschool ‘67, een mannen- en knapenkoor, op hield te bestaan. Enkele ex-leden van Koorschool '67 besloten om het Deurnes Mannenkoor op te richten.

Op dit moment hebben we 25 actieve zangers.

Het Deurnes Mannenkoor staat onder de bezielende leiding van de inmiddels 4e dirigent Jan Berkers, tevens een vroeger lid van koorschool ‘67, destijds als een glasheldere sopraan.

Het koor heeft een frisse koorklank, een prachtig repertoire en een reputatie waar je nog van opkijkt.

In de afgelopen decennia waren we te gast in bijna alle landen van West- en Oost-Europa en zongen we meerstemmig a capella in verschillende talen.

Als koor hebben we aan menig competitie en festival deel genomen in de vorm van klassieke zang, modern klassiek en populaire composities van hedendaagse componisten.

De taal van muziek is universeel. Zang opent vele harten en overwint alle taalbarrières.